זומנת לחקירה? הוגש נגדך כתב אישום?

המומחיות שלי היא לייצג ללא פשרות

    עורך דין פלילי איתן סבג
    5.0
    מבוסס על 85 ביקורות
    powered by Google
    רפי לוירפי לוי
    05:53 29 May 23
    עו"ד פלילי עם ידע וניסיון עצום ! מכיר כל סעיף ותתי סעיפים על בורייםשמחתי לפגוש אותך ולקבל ממך את השירות והמענה החיובי המקצועי ביותר האיכותי ביותר והכי חשוב השירותי ביותר שיכולתי לקבלפשוט תודה על הכל אתה מס' 1ללא עוררין !
    יוסי מויאליוסי מויאל
    05:48 29 May 23
    עורך דין מס 1 בארץ אמין ומקצועי
    איתמר גוזיאיתמר גוזי
    08:23 02 Feb 23
    איתן נעים הליכות, סופר מקצועי, אדיב, מבין עניין, כל כך שמח שנפגשנו.נתן לי יחס אישי, דאג שארגיש בנוח, וטיפל בכל דבר שהיה צריך.אני ממליץ בכל הכוח.
    sharon nunisharon nuni
    20:40 10 Nov 22
    עורך דין מספר אחת בארץ חבל על הזמן אין מה להתלבט רק איתן סבג !!!
    Yehuda Ben AviYehuda Ben Avi
    07:41 09 Oct 22
    ביצוע מהיר ואכותי .תודה על הכל מומלץ בחום.
    It ServiceIt Service
    10:50 04 Jul 22
    אם הסתבכתם בעניין פלילי, אז רק איתן סבג !
    עמרי אלוןעמרי אלון
    10:45 04 Jul 22
    מקצוען, נותן שרות ברמה הכי גבוהה. מומלץ
    Avraham KAvraham K
    10:30 04 Jul 22
    מקצועי וענייני מאד. מומלץ בחום
    asaf ben-hurasaf ben-hur
    11:14 16 May 22
    מקצוען אמיתי! מספר אחת 🥇
    ירין קמלירין קמל
    07:37 21 Feb 22
    שירות נהדר ממש הופתעתי עורך דין מספר 1 באמת ממליצה מהלב !!!!! 🙏❤️
    איבון דזבליאיבון דזבלי
    15:53 11 Jan 22
    עו"ד איתן סבג ללא ספק הבחירה הטובה ביותר. דאג לתוצאה ללא הרשעה וללא עבר פלילי. מקצועי זמינות שלא תמצאו בשום מקום. ליווה אותי עד הסוף. תמורה למחיר זו לא המילה בכלל. ממליצה בחום
    איילת מלולאיילת מלול
    16:13 24 Sep 21
    כבר בשלב הראשוני עו״ד סבג הוכיח שהוא מקצועי , קשוב ומכיל ואף נותן מענה בשעות לא שגרתיות , ניכר כי יש לו ניסיון רב ובשל כך מגיע לתוצאות מצויינותראוי להמלצה בכבוד רב
    Shlomi AbargilShlomi Abargil
    10:21 23 Sep 21
    עו"ד כריש, מחויב ללקוח כאילו הוא עושה זאת עבור עצמו. מקצועי נטו
    עורך דין מקצועי ואמין. מכיר לפרטי פרטים את ספר החוקים ויודע לנצל זאת לטובת הלקוחות. מאוד ממליץ !
    Ran GavrielRan Gavriel
    11:56 29 Aug 21
    איתן הוא קודם כל איש מקצוע מהטובים ביותר קולט מבין ומנתח בו זמנית ובאותו זמן גם אדם עם לב חם .
    js_loader

    חיפוש ללא צו: מתי חיפוש ייחשב לא חוקי?

    החיפוש מהווה חדירה בוטה אל תוך תחום הפרט. מאז ומתמיד הוכרה הזכות לפרטיות כערך עליון – “ביתו של האדם מבצרו” – ובישראל המחוקק עיגן את הזכות לפרטיות כערך מוגן. אולם אין לומר כי ערך זה נשמר בצורה קפדנית וראויה. למעשה ההיפך הוא הנכון. ככל שמדובר בהגנה על פרטיות מפני המשטרה, זכות זו מופרת תדיר. מאמר זה יעסוק בחוקיותו של חיפוש שנערך ללא צו חיפוש. המידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

    צו חיפוש

    צו חיפוש הינו טופס בקשה עליו חתום שופט בית המשפט השלום בצירוף חותמת בית המשפט המהווה הרשאה חוקית לעריכת חיפוש. על צו החיפוש לכלול כתובת מוגדרת ומדוייקת של המקום בו ייערך החיפוש. צו חיפוש יכול להינתן לחוקרי משטרה אך לא רק. כל גורם חקירתי כגון רשויות מס הכנסה, רשאי לבקש צו חיפוש. בשונה מדיונים אחרים, בקשה למתן צו חיפוש נערכת במעמד צד אחד, באופן סמוי, מבלי שהאדם או מחזיק המקום שלגביו הוצא הצו יכול לדעת מכך מראש. רק לעתים נדירות בקשות לצו חיפוש נדחות ובפרקטיקה צוים כאלה ניתנים באופן כמעט אוטומטי על סמך הצהרת המבקש ומידע מודיעיני בלבד. צו חיפוש הוא “דרך המלך” מבחינה חוקית ורק בנסיבות חקירתיות דחופות ראוי להשתמש בסמכות החיפוש בהיעדר צו.

    חיפוש ללא צו

    למרות חשיבותה של הזכות לפרטיות, שוטר רשאי לפי שיקול דעתו במקרים שבהם קיימת נחיצות לכאורה לפעולה מיידית, לערוך חיפוש גם ללא צו חיפוש, במקרים/נסיבות שלהלן –

    1. 1“כאשר קיים יסוד סביר להניח שמבוצעת שם עבירה מסוג פשע או שעבירה כזו בוצעה זה מקרוב”. לפי חלופה זאת, די לשוטר בחשד שבבית מסויים מתבצעת עבירת סחר בסמים (עבירה מסוג פשע שהעונש בצידה עולה על שלוש שנים) כדי להיכנס אליו ללא צו חיפוש.
    2. כאשר המחזיק במקום פונה לעזרת המשטרה ויש יסוד להניח שמבוצעת שם עבירה. חלופה זאת באה לתת מענה למקרים דחופיים שבהם אדם נקלע למצוקה וקורא לעזרה. למשל, אישה שעוברת תקיפה וזועקת לעזרה, שוטר המוזעק למקום יהיה רשאי להיכנס לבית כדי להושיט עזרה ולמנוע עבירה.
    3. במהלך מרדף אחרי אדם המתחמק ממעצר או משמורת חוקית. ברור שאם אדם בורח ממתקן כליאה או ממשמורת חוקית כלשהי, שוטר רשאי לרדוף אחריו גם אם הלה מסתתר בתוך בית מסויים.
    4. כאשר מחזיק המקום נתן “הסכמה מדעת” לביצוע החיפוש. זהו סעיף סל בעייתי ביותר שמאפשר לשוטר לערוך חיפוש בכל מקום ללא צו חיפוש במידה וניתנה הסכמה לכך מצד מחזיק המקום. מכיוון שמדובר בסמכות רחבה מדי ובעייתית בלשון המעטה, בית המשפט העליון יצק תוכן לסמכות זו וקבע לה גבולות ברורים שבהיעדרם חיפוש מאבד מחוקיותו על כל המשתמע מכך.

    חיפוש ללא צו חיפוש, כאשר מחזיק המקום נתן הסכמה לערוך חיפוש 

    כאמור לעיל החוק בישראל מקנה לשוטר סמכות לחפש בביתו של אדם או במקום בו הוא מחזיק אף ללא צו חיפוש, אם אותן נותן “הסכמה מדעת” לביצוע החיפוש. יחד עם זאת בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון במסגרת “הלכת בן חיים” לא כל הסכמה סתמית עונה על ההגדרה, משום שקיים פער כוחות בין שוטר לאזרח, ופעמים רבות ההסכמה יכולה להינתן ממקום של חשש מפני התנכלות המשטרה או מבלי ידיעה כי אין חובה לתת הסכמה. לפיכך קבע בית המשפט העליון תנאים לחוקיות ההסכמה.

    הסכמה מדעת יכולה להתגבש רק לאחר שהשוטר מבהיר לאזרח כי יש לו את הזכות המלאה לסרב לביצוע החיפוש, וכי לא יאונה לו כל רע אם אכן ישתמש בזכות זו. ההבהרה יכולה להיות בעל פה או בכתב. בית המשפט העליון הנחה את המשטרה להוציא נהלי חיפוש חדשים בהתאם לדין החדש שהתווה.

    השלכות חיפוש לא חוקי – החטא ועונשו

    במקרים בהם חורגת המשטרה מהכללים הנ”ל עשוי בית המשפט לפסול את הראיות שתפסה המשטרה במסגרת החיפוש (“הלכת יששכרוב”) ולהורות על זיכוי הנאשם. כאשר בית המשפט קובע כי חיפוש לא חוקי, הדבר עשוי לגרור עבירת משמעת נגד השוטר שערך את החיפוש בניגוד לדין, ולעיתים אף להקים עילה לתביעת נזיקין נגד המשטרה. במקרה שבו נערך חיפוש לא חוקי, מומלץ לתעד ככל הניתן את הלך החיפוש, ובמידה ונגם נזק למקום, להזמין שמאי שיעריך את הנזק, ולתבוע בהתאם.

    זומנת לחקירה? הוגש נגדך כתב אישום?

    למתן ייעוץ מקצועי צרו קשר:




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן