זומנת לחקירה? הוגש נגדך כתב אישום?

המומחיות שלי היא לייצג ללא פשרות

    עורך דין פלילי איתן סבג
    5.0
    מבוסס על 85 ביקורות
    powered by Google
    רפי לוירפי לוי
    05:53 29 May 23
    עו"ד פלילי עם ידע וניסיון עצום ! מכיר כל סעיף ותתי סעיפים על בורייםשמחתי לפגוש אותך ולקבל ממך את השירות והמענה החיובי המקצועי ביותר האיכותי ביותר והכי חשוב השירותי ביותר שיכולתי לקבלפשוט תודה על הכל אתה מס' 1ללא עוררין !
    יוסי מויאליוסי מויאל
    05:48 29 May 23
    עורך דין מס 1 בארץ אמין ומקצועי
    איתמר גוזיאיתמר גוזי
    08:23 02 Feb 23
    איתן נעים הליכות, סופר מקצועי, אדיב, מבין עניין, כל כך שמח שנפגשנו.נתן לי יחס אישי, דאג שארגיש בנוח, וטיפל בכל דבר שהיה צריך.אני ממליץ בכל הכוח.
    sharon nunisharon nuni
    20:40 10 Nov 22
    עורך דין מספר אחת בארץ חבל על הזמן אין מה להתלבט רק איתן סבג !!!
    Yehuda Ben AviYehuda Ben Avi
    07:41 09 Oct 22
    ביצוע מהיר ואכותי .תודה על הכל מומלץ בחום.
    It ServiceIt Service
    10:50 04 Jul 22
    אם הסתבכתם בעניין פלילי, אז רק איתן סבג !
    עמרי אלוןעמרי אלון
    10:45 04 Jul 22
    מקצוען, נותן שרות ברמה הכי גבוהה. מומלץ
    Avraham KAvraham K
    10:30 04 Jul 22
    מקצועי וענייני מאד. מומלץ בחום
    asaf ben-hurasaf ben-hur
    11:14 16 May 22
    מקצוען אמיתי! מספר אחת 🥇
    ירין קמלירין קמל
    07:37 21 Feb 22
    שירות נהדר ממש הופתעתי עורך דין מספר 1 באמת ממליצה מהלב !!!!! 🙏❤️
    איבון דזבליאיבון דזבלי
    15:53 11 Jan 22
    עו"ד איתן סבג ללא ספק הבחירה הטובה ביותר. דאג לתוצאה ללא הרשעה וללא עבר פלילי. מקצועי זמינות שלא תמצאו בשום מקום. ליווה אותי עד הסוף. תמורה למחיר זו לא המילה בכלל. ממליצה בחום
    איילת מלולאיילת מלול
    16:13 24 Sep 21
    כבר בשלב הראשוני עו״ד סבג הוכיח שהוא מקצועי , קשוב ומכיל ואף נותן מענה בשעות לא שגרתיות , ניכר כי יש לו ניסיון רב ובשל כך מגיע לתוצאות מצויינותראוי להמלצה בכבוד רב
    Shlomi AbargilShlomi Abargil
    10:21 23 Sep 21
    עו"ד כריש, מחויב ללקוח כאילו הוא עושה זאת עבור עצמו. מקצועי נטו
    עורך דין מקצועי ואמין. מכיר לפרטי פרטים את ספר החוקים ויודע לנצל זאת לטובת הלקוחות. מאוד ממליץ !
    Ran GavrielRan Gavriel
    11:56 29 Aug 21
    איתן הוא קודם כל איש מקצוע מהטובים ביותר קולט מבין ומנתח בו זמנית ובאותו זמן גם אדם עם לב חם .
    js_loader

    ייצוג מעסיקי שב”ח

    עבירות על חוק הכניסה לישראל – העסקת שב”ח – הלנת שב”ח – מאמר חובה למעסיק

    העסקת שוהה לא חוקי (ובקיצור שב”ח) הפכה לתופעה שכיחה בישראל, אולם חשוב לדעת כי העסקת שב”ח (במישרין או בעקיפין), הלנת שב”ח או סיוע להלנת שב”ח הן עבירות פליליות חמורות העלולות לגרור הליך פלילי ועונש מאסר לצד סנקציות כלפי העסק או-ו העוסק. במאמר זה נעמוד על העבירות הללו הקבועות בחוק הכניסה לישראל, והעונש בצידן בהתאם לרוח פסיקת בית המשפט העליון.

     עו”ד איתן סבג מתמחה במשפט פלילי ובמסגרת עיסוקו מייצג בין היתר מעסיקים נורמטיביים שהסתבכו בעבירות אלו;  לייעוץ מיידי ולהגנה משפטית ניתן ליצור קשר עם משרדנו: 050-6846840.

    הגדרת שב”ח

    מי שאינו אזרח ישראלי או עולה ונמצא בתחומי המדינה בלא שיש בידיו היתר לכך. המדובר על תושבי  “האזור” – יהודה והשומרון וחבל עזה. הללו רשאים לשהות בישראל רק אם קיבלו רישיון שהייה ממנהלת התיאום והקישור. ההיתר יכול להיות מוגבל לתקופה מסוימת, לאזור גאוגרפי, ולמטרה מוגדרת – כמו העסקה, צורך רפואי וכו’. כל חריגה מההיתר הנה בגדר שהייה לא חוקית.

    עבירות העסקה והלנה שלא כדין – באילו נסיבות אדם עובר עבירה של העסקת שב”ח?

    סעיף 12 בחוק הכניסה לישראל קובע כי אדם המעמיד מקום לינה לרשותו של שב”ח אף שלא בתמורה, או מי שמסייע להשיג מקום לינה לשב”ח, במישרין או בעקיפין, או מעביד המעסיק שב”ח, בין בעצמו ובין על ידי אחר המועסק על ידו, או מטעמו, עוברים עבירה.

    האופן המרחיב בנו נוסח הסעיף נועד כדי “לתפוס ברשתו” של החוק את כל שרשרת הגורמים שאפשרו או עודדו כניסת שוהים בלתי חוקיים לתוך ישראל, על הסכנה הביטחונית הכרוכה בכך. שימת לב לכך, כי גם המלין וגם המסייע להלנת שב”ח עוברים את אותה עבירה במידה שווה לכאורה, אף אם הדבר נעשה מטעם “הומיניטארי” להבדיל מאינטרס כלכלי. הדבר נכון גם לגבי העסקת שב”ח בעקיפין באמצעות מועסק.

    חוק הכניסה לישראל קובע כי העובר על עבירות אלו דינו שנתיים מאסר או קנס בהתאם לשיעורים הקבועים בחוק (ככלל, הקנס לא יפחת מ-5,000 ש”ח).

    העבירות בנסיבות מחמירות – כפל העונש

    חוק הכניסה לישראל קובע כי אם נעברה עבירה לפי סעיף 12הנ”ל (העסקה או הלנה) באחת מהנסיבות להלן דינו של עובר העבירה ארבע שנות מאסר:

    (1)   הלנה או העסקה כאמור של שני תושבים זרים או יותר;

    (2)   הלנה או העסקה של תושב זר למשך יומיים רצופים או יותר;

    (3)   הלנה של תושב זר כאמור במטרה להעסיקו.

    כמו כן קובע הסעיף אפשרות להטלת קנסות כבדים.

    מהו העונש על עבירת העסקת שב”ח?

    ברע”פ 5198/01 בעניין טלעת ח’טיב נ’ מדינת ישראל, פסק בית המשפט העליון את הכלל המנחה לפיו “בצוק העיתים ונוכח מתקפת הטרור הפלסטיני המכה בישראל” ראוי כי למי שעובר עבירות שכאלו, על דרך הכלל, כי ייגזר עליו עונש מאסר בפועל.

    למרות הגישה המחמירה, יש לציין כי הלכה זו לא יושמה במלואה בבתי משפט השלום כך שנגזרו עונשים שונים, שאינם כוללים בהכרח מאסר בפועל. בתי משפט מסוימים פירשו את “הלכת חטיב” ככזו המחייבת הטלת מאסר לריצוי בפועל בעוד בתי משפט אחרים פסקו עונשים מקלים יותר, שלעתים לא כללו רכיב מאסר כלל.

    נוכח היעדר אחידות בענישה, בית המשפט העליון ברע”פ 3674/04 אבו סאלם ואח’ נ’ מדינת ישראל, הבהיר כי אמנם מדיניות הענישה הראויה בעבירות על חוק הכניסה לישראל “נוטה בחוזקה” אל-עבר הטלת עונש של מאסר בפועל, אלא שמדיניות זו “תולה עצמה בנסיבותיו המיוחדות של כל מקרה ומקרה ” והעונש שיושת על עבריין, חייב להלום את נסיבותיו המיוחדות של המקרה ושל העבריין הספציפי.

    הלכה למעשה, במסגרת שיקולי הענישה השונים בכל מקרה ומקרה בית המשפט בוחן מספר שיקולים, ובין היתר, יבחן האם מדובר במעסיק, מלין או מסיע דרך קבע? האם מדובר בשב”ח שאינו מוכר לנאשם? האם מדובר בעבירה יחידה או שמא יש הרשעות בעבירות דומות? וכיוב’. ככלל, ככל שהמעשה נשוא האישום אוצר בתוכו פוטנציאל גבוה יותר לסיכון ביטחון הציבור כך ייטה בית המשפט ליישם את מדיניות הענישה לחומרה, וככל שמעשהו של הנאשם ירחק וילך מכך, יקטן “כוח המשיכה” של מדיניות הענישה ויתחזק ממילא משקלם של טעמי הזכות האחרים.

    נוכח מדיניות הענישה ברי כי שילובו של עו”ד פלילי המתמחה בתחום חיוני ביותר להגנה ראויה במשפט, הימנעות ממאסר בפועל ומזעור נזקים.

    סנקציות מנהליות נגד עסק, מחזיק מקום או תאגיד, שעברו על עבירות לפי חוק הכניסה לישראל

    צו מינהלי להגבלת שימוש במקום – לפני הגשת כתב אישום

    קצין משטרה מוסמך לתת צו להגבלת השימוש במקום העסק בו נעבירה עבירה לפי חוק הכניסה לישראל, לתקופה שיקבע בצו, ורשאי הוא להאריך את תוקפו של הצו לתקופות נוספות, ובלבד שסך כל התקופות לא יעלה על 30 ימים. בעל העסק או מי שרואה את עצמו נפגע מהצו לפנות לקצין משטרה מוסמך בבקשה לטעון לפניו את טענותיו בעניין; קצין המשטרה המוסמך ייתן את החלטתו בתוך 72 שעות מעת הגשת הבקשה. הרואה את עצמו נפגע מצו הגבלה מינהלי רשאי לערער עליו לבית המשפט, שיהיה מוסמך לבטלו או לשנות תנאים בו.

    צו שיפוטי להגבלת שימוש במקום

    בית משפט רשאי, על פי בקשה בכתב של הממונה על החקירה, לצוות על הארכת תוקפו של צו הגבלה מינהלי, לתקופה נוספת שלא תעלה על 60 ימים, אם שוכנע כי הגבלת השימוש במקום חיונית למניעת המשך ביצוע העבירה שבשלה הוצא הצו, ורשאי הוא לחזור ולצוות כאמור מזמן לזמן. אם הוגש כתב אישום רשאי בית המשפט, לבקשת תובע לצוות על הארכת תוקפו של הצו עד תום ההליכים או עד למועד מוקדם יותר שיקבע; הדיון בבקשת ההארכה יתקיים בהקדם האפשרי, והצו המקורי יישאר בתוקפו לתקופה נוספת של 30 ימים מתום התקופה שעליה הורה הקצין המוסמך, אלא אם כן קבע בית המשפט אחרת. בית המשפט רשאי לדון מחדש בצו הגבלת שימוש במקום שנתן אם ראה כי הדבר מוצדק בשל נסיבות שהשתנו או עובדות שהתגלו לאחר מתן הצו. הממונה על החקירה, תובע, בעלים של מקום או מחזיק בו, רשאים לערער על החלטת בית משפט לפי סעיף זה בתוך 30 ימים ממועד מתן ההחלטה, לפני בית משפט שלערעור אשר ידון בערעור בשופט אחד.

    צו התליית רישיון או היתר עיסוק

    בית משפט רשאי, על פי בקשה בכתב של הממונה על החקירה, לצוות על התליית רישיון או היתר עיסוק שניתנו של מי שחשוד בביצוע עבירה על חוק הכניסה לישראל אם מתקיים יסוד סביר לחשש שהמשך העיסוק מהווה סכנה לשלום הציבור או לביטחונו לתקופה שיקבע בצו, ורשאי הוא להאריך את תוקפו של הצו לתקופות נוספות, ובלבד שסך כל התקופות לא יעלה על 30 ימים. אם הוגש כתב אישום רשאי בית המשפט לבקשת תובע, לתת צו עד תום ההליכים או עד למועד מוקדם יותר שיקבע, אם שוכנע כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשך העיסוק הקשור בעבירה מהווה סכנה לשלום הציבור או לביטחונו או עלול להקל על ביצוע עבירה דומה.הממונה על החקירה, תובע וחשוד או נאשם שניתן נגדו צו רשאים לערער על החלטת בית המשפט לפי בתוך 30 ימים ממועד מתן ההחלטה, לפני בית משפט שלערעור אשר ידון בערעור בשופט אחד.

    הטלת עונש של התליית רישיון או היתר עיסוק

    הורשע יחיד או תאגיד בעבירה רשאי בית המשפט, נוסף על כל עונש אחר, לצוות על התליית רישיון או היתר עיסוק שניתנו על פי כל דין, בעיסוק הקשור בעבירה, לתקופה שלא תעלה על שישה חודשים.

    *מאמר זה אינו בגדר עצה משפטית או תחליף לייעוץ משפטי והמידע המובא בו על אחריות הקורא בלבד.

    זומנת לחקירה? הוגש נגדך כתב אישום?

    למתן ייעוץ מקצועי צרו קשר:




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן